Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2021

Γιώργος Τσιάκαλος: «Όχι» στις κάμερες και για παιδαγωγικούς λόγους

 

Την απόφαση του υπουργείου για την ζωντανή μετάδοση του μαθήματος σχολίασε ο Ομότιμος Καθηγητής Παιδαγωγικής του ΑΠΘ
5:43 μμ | Τελευταία Ενημέρωση: 16.05.2020 6:27 μμ (UPD)
Την απόφαση της υπουργού Παιδείας να τοποθετήσει κάμερες στις σχολικές τάξεις για την ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματα σχολίασε στο Θεσσαλικό Περισκόπιο ο καθηγητής Παιδαγωγικής του ΑΠΘ κ. Γιώργος Τσιάκαλος.
Επεσήμανε πρωτίστως ότι η απόφαση παραβαίνει τους νόμους για την προσβολή της προσωπικότητας του ανθρώπου, τόσο των εκπαιδευτικών όσο, κυρίως των μαθητών.

«Οι νόμοι – σημείωσε – υπάρχουν για να προστατεύουν τους ανθρώπους όχι για να ρεζιλεύουν τους ανθρώπους. Εδώ και 400 χρόνια από τότε που υπάρχουν τα σχολεία οι νόμοι τονίζουν ότι η σχολική τάξη δεν είναι δημόσιος χώρος. Και δεν είναι δημόσιος χώρος γιατί η εκπαιδευτική διαδικασία είναι παιδαγωγική σχέση, που στηρίζεται στην εμπιστοσύνη ανάμεσα σε ανθρώπους που συμμετέχουν σε αυτή τη διαδικασία. Δεν συμμετέχουν οι γονείς, ούτε οι γείτονες των γονέων. Η εκπαιδευτική διαδικασία δεν λέει ότι κάτι λέει ο δάσκαλος και οι άλλοι το παίρνουν παθητικά. Σε αυτή τη σχέση οι μαθητές και οι μαθήτριες έχουν δικαίωμα να κάνουν λάθη.

Αν τα παιδιά αρχίσουν και φοβούνται να κάνουν λάθη, τότε καταλαβαίνετε ότι δεν έχουμε εκπαιδευτική διαδικασία. Για παιδαγωγικούς λόγους δεν επιτρέπεται να γίνεται η τάξη δημόσιος χώρος».
Ο ίδιος τόνισε ότι η απόφαση έχει πολλές διαστάσεις, επικαλέστηκε σχετικές αποφάσεις δικαστηρίων και ανέφερε το παράδειγμα των ΗΠΑ, όπου απαγορεύτηκε η μαγνητοσκόπηση του μαθήματος για λογαριασμό μαθητή που ήταν στο φάσμα του αυτισμού, με το δικαστήριο να αναγνωρίζει στην πολιτεία την υποχρέωση να βοηθήσει τον συγκεκριμένο μαθητή με άλλους τρόπους.
Τέλος, κάλεσε τους γονείς να προσέξουν πολύ στο συγκεκριμένο θέμα, για το καλό των παιδιών τους και εξέφρασε την πεποίθηση ότι αυτό που επιχειρείται δεν είναι απλώς παράνομο, είναι εγκληματικό.
Ακούστε τη συνέντευξη εδώ:





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου